Oslo Design Fair 2014-16

Oppdraget fra 2014-2016 gikk ut på å utarbeide ny strategi for Oslo Design Fair, tidligere Gave- og interiørmessen, inkludert:
Revitalisering av inspirasjonsområder
Fokus på norsk design og norske bransjeprofiler, løfte norske talenter
Restrukturering av haller, etablering av C-hallen med fokus på skandinavisk og norsk design
Strategi ny visuell identitet og brief til byrå (Bielke&Yang) for utvikling av visuell identitet
Ny strategi PR og kommunikasjon
Ny profil og innhold katalog
Revitalisering av faglig program
Kreativ regi og utarbeidelse av brief for tema-materiell (ink photoshoots)
Utvikling av tre messetemaer, og hvordan disse skal tas ut i inspirasjonsområder, kommunikasjon, pr og faglig program;
The Return of Cosy
Rituals / Hverdagsritualer
Togetherness
Bidro ved rekruttering av ny messesjef, nå fungerende kreativ leder.
I prosjektet ble det samarbeidet tett med nøkkelpersoner hos Norges Varemesse, strategisk rådgiver Andreas Engesvik, Kommunikasjonsansvarlig Annette Hoff og Cathrine Røsseland.
Koi Fargestudio tilbyr fargerådgivning og utvikling av fargekonsepter. Bruk gjerne kontaktskjemaet eller send en e-post. Vi hører gjerne fra deg!