Kontorer

I lang tid har interiøret vært preget av uniforme uttrykk, både innenfor det kommersielle og det private markedet. Oppskriften på et bra interiør har vært rimelig smal og hatt få ingredienser å spille på, kanskje særlig innenfor kontorestetikken. Hvite vegger og tak, grå gulv, hvite kontorpulter og sorte skrivebordstoler har vært gjeldende, jazzet opp med litt stål og glass. Dette er spesielt interessant når vi vet at hvite vegger er den fargen vi sliter mest med å konsentrere oss i over tid.

Dette er nå i ferd med å endre seg. Den største overordnede trenden, er sammen med økt fokus på kvalitet og bærekraft, at trivsel blant de ansatte, bedriftens identitet og spesialtilpasset fargebruk blitt viktigere og viktigere.

Hvem er kundene våre?

Vi jobber med en stor bredde av oppdragsgivere, fra små gründerselskaper til store konserner.

Hvilke prinsipper jobber vi etter?

Vi har som målsetting å skape kontormiljøer som er effektive og målrettede. Det vil si at fargebruken skal fremme ambisjonene kundene har for kontorlokalene som sådan. Vi jobber etter følgende prinsipper:

1

Merkevarebygging: Det estetiske uttrykket skal forsterke og kommunisere bedriftens identitet og merkevare uten å se ut som en reklameplakat.

2

Miljø: Hvem jobber i avdelingen/selskapet? Hvordan er miljøet og sjargongen internt? Hva vil de ansatte trives med? Hvordan få frem den felles «sjelen» til de som er jobber der.

3

Helse: Hvilke tiltak kan gjøres for å redusere sykefravær og øke trivselen på arbeidsplassen?

Fremgangsmåte og leveranse

Prosjektene starter alltid med et oppstartsmøte hvor vi kartlegger oppdragsgivers ambisjoner og ønsker for kontorlokalene. Tilnærmingen rundt fargebruk avklares, og vi ønsker å bli godt kjent med bedriften ved å få et inntrykk av de ansattes personlighet og graden av kompleksitet. Hva skal lokalene formidle? Hvordan skal det føles å være akkurat der? Fargekonseptet skal være varig og ikke følge kortvarige trender.

På bakgrunn av dette, utarbeides det et utkast til et fargekonsept som leveres etter en avtalt tidsplan. Konseptet inkluderer fargekoder med produktreferanser og kan også inkludere planløsninger og forslag til møblering dersom dette er ønskelig. Etter første utkast, gjøres eventuelle justeringer før produktet ferdigstilles.

Meld deg på våre nyhetsbrev

Koi Fargestudio tilbyr fargerådgivning og utvikling av fargekonsepter. Hold deg oppdatert om alt som skjer i studioet ved å registrere deg.

Markedsføringstillatelser
KOI vil bruke informasjonen du gir på dette skjemaet for å komme i kontakt med deg og for å gi oppdateringer og markedsføring.

Vi bruker Mailchimp som vår markedsføringsplattform. Ved å klikke nedenfor for å abonnere, godtar du at informasjonen din vil bli overført til Mailchimp for behandling. LÆR MER OM MAILCHIMP'S PERSONVERNPRAKSIS HER.

Ta kontakt

Koi Fargestudio tilbyr fargerådgivning og utvikling 
av fargekonsepter. Bruk gjerne kontaktskjemaet eller send en 
e-post. Vi hører gjerne fra deg!

Adresse
Rådhusgata 11
0151 Oslo

Kontaktinfo
+4792014333
mail@koifargestudio.no

Meld deg på Kois fargenytt!

Nyhetsbrevet kommer i ujevn rykk og napp, mer etter innfallsmetoden og hvis vi har noe på hjertet, enn i en veldig fast form. Så vil du være med på litt ukentlig, månedlig eller kvartalsvise fargeinspo og samtale, synes vi det er stort stas!